paker.co.uk

Paker.co.uk - Sklep, forum, porady
Suplementy i odżywki - Anglia, Szkocja, Walia, Irlandia

Powrót do sklepuPowrót do sklepu  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  FAQFAQ

 Mapa GoogleMapa Google  Twój wirtualny trenerWirtualny trener  Twój wirtualny dietetykWirtualny Dietetyk  Twój wirtualny dietetykPrzelicznik miar
Witaj Nieznajomy,
Zapraszamy Cię do dołączenia do pakerowej grupy na Facebooku!

Nie wyświetlaj mi więcej widgetu

Poprzedni temat «» Następny temat
Suplementy około treningowe - opis kategorii
Autor Wiadomość
kamileq 
Moderator
PracownikPaker.co.uk


Poland

Pomógł: 83 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 4324
Skąd: Poznań

Wysłany: 2013-09-26, 15:42   Suplementy około treningowe - opis kategorii



Suplementacja okołotreningowa.

Dieta bogata w podstawowe makroskładniki to absolutna konieczność podczas budowania masy mięśniowej. Jednak często suma składników odżywczych dostarczanych z pożywieniem jest niewystarczająca w przypadku intensywnego treningu. Dlatego w przypadku osób trenujących tak ważną jest suplementacja okołotreningowa, będąca gwarancją uzyskania oczekiwanych rezultatów.

Każda sesja treningowa powoduje tak naprawdę spustoszenie w naszym organizmie generując różnego rodzaju mikrouszkodzenia w strukturze mięśniowej. Pamiętajmy, że im cięższa sesja treningowa, tym większe uszkodzenia powstaną w tkance mięśniowej. Stąd suplementacja okołotreningowa jest tak ważna. Musimy zadbać o odpowiednią regenerację, by przyrosty masy mięśniowej były jak największe.

Suplementacja przed treningiem

BCAA i glutamina
Katabolizm (rozpad) tkanki mięśniowej to najgorsza zmora wszystkich ćwiczących na siłowni. Do rozpadu mięśni dochodzi w momencie, gdy zapotrzebowanie organizmu na aminokwasy rozgałęzione nie zostaje zaspokojone w pełni poprzez dostarczone pożywienie – dochodzi wówczas do rozkładu białek mięśniowych. Aby uniknąć tej sytuacji zaleca się suplementację okołotreningową preparatami BCAA, które zapewniają podaż łatwo przyswajalnych aminokwasów rozgałęzionych. Zawiera się w tym 3-5 gramów BCAA i/albo 3-5 gramów glutaminy. Każdy z tych czterech aminokwasów jest niezbędny do rozwoju muskulatury. Po pierwsze, podczas treningu, mogą być one użyte do wytwarzania energii przez pracujące komórki mięśniowe- przez co zwiększa się ich zapotrzebowanie po wysiłku!

Dawkowanie BCAA jest bardzo umowne. Najlepiej przyjmować 1g BCAA na każde 10kg masy naszego ciała.

Przedtreningówki zawierające boostery tlenku azotu
Anabolizery tlenku azotu (NO), zwane także „boosterami NO” robią niesamowitą furorę. Ich zastosowanie ma miejsce wyłącznie przed treningiem właściwym, a ich działanie polega na maksymalizacji i przyspieszeniu procesów dostarczania składników odżywczych do komórek mięśniowych. Efektem takiego działania boosterów NO jest zwiększone działanie anaboliczne dostarczonych z pożywieniem aminokwasów, a także charakterystyczna „pompa”, spowodowana lepszym ukrwieniem mięśnia.

Zawodnicy trenujący sporty walki lub sporty wytrzymałościowe, a także zawodnicy strongman powinni unikać suplementów zawierających boostery tlenku azotu, gdyż pompa mięśniowa powoduje znaczne ograniczenie mobilności i możliwości szybkiego skurczu mięśnia. Jeśli zatem pracujesz nad sylwetką lub wykonujesz trening stricte kulturystyczny, to suplementy zawierające anabolizery tlenku azotu są jak najbardziej dla Ciebie. Dla fighterów ( i nie tylko )zalecana jest beta alanina przed treningiem, o której mowa poniżej.

Odżywki węglowodanowe
Odżywki węglowodanowe stanowić będą podstawowe źródło energii dla mięśni w czasie Twojej sesji treningowej. Węglowodany zwiększają wytrzymałość fizyczną podczas wyczerpującego treningu i zapewniają stałe uzupełnianie poziomu glikogenu mięśniowego. Niektóre preparaty węglowodanowe stanowią mieszanki węglowodanów o szybkiej (glukoza) i nieco wolniejszej (maltodekstryny) wchłanialności, przez co zapewniają stałą podaż energetyczną podczas sesji treningowej. Na rynku możemy zauważyć wzrost popularności węglowodanów złożonych jak polimery skrobi ( Vitargo czy Waxy Maize ).

Należy zaznaczyć, że w momencie gdy odczuwamy spadek energii podczas samego treningu, wówczas także należy uzupełnić węglowodany, a najlepiej przyjmować je przez cały czas trwania wysiłku w mniejszych dawkach tak, aby zapewnić stałą ich dostawę. Najlepiej samemu dozować sobie dawkę węglowodanów i nie stawiać na popularne izotoniki. Przy bardzo wzmożonej pracy na treningu, potrzebujemy napoju hipertonicznego ( takowy możemy uzyskać poprzez dodanie więcej substancji czynnej do wody ).

3-5 g monohydratu kreatyny.

Korzyści płynące z suplementacji tym środkiem sa dalece znane i dobrze udokumentowane. Połączenie z powyższymi składnikami sprawi synergistyczne działanie kreatyny.

Beta Alanina
Podstawowymi zaletami beta alaniny są: zwiększa eksplozywną moc mięśni, zwiększa masę mięśniową, wzmaga anaerobową wytrzymałość mięśniową, zwiększa wytrzymałość aerobową, podnosi wydajność ćwiczeń, przez co można trenować dłużej i ciężej. Badanie pokazało, że można brać jej ilość z przedziału od 3,2g do 6,4g dziennie żeby skutecznie podnieść poziom karnozyny i polepszyć swoje wyniki. Ostatnie badanie pokazuje, że zażywanie 4-5g beta-alaniny dziennie podnosi poziom karnozyny.




Olimp-supplements Resurrector-forest-punch-1200g

Suplementacja w trakcie treningu.

Będzie to najczęściej napój węglowodanowy wzbogacony o witaminy i minerały. Można spotkać się z produktami, które dodatkowo zawierają aminokwasy ( najczęściej te rozgałęzione – BCAA ).



Suplementacja po treningu

Suplementacja po treningu jest sprawą równie ważną, jeśli nie ważniejszą, niż sam trening. Niedostateczne uzupełnienie diety aminokwasami czy węglowodanami może bowiem w bardzo krótkim czasie doprowadzić do katabolizmu mięśni, co zniweczy cały wysiłek.

Ogólnie przyjętą zasadą jest, że bezpośrednio po treningu przyjąć należy odpowiednio dużą dawkę węglowodanów (od 50g do nawet 150g), szybko wchłanialnego białka w postaci izolatu lub hydrolizatu białka serwatkowego (od 25g do 45g) w odstępie 20 min od węglowodanów oraz dawkę kreatyny (od 5g do 10g). Osoby ćwiczące wyjątkowo ciężko powinny także przyjmować porcję aminokwasów rozgałęzionych BCAA.

Pamiętajmy, że trening siłowy niszczy struktury mięśniowe i tak naprawdę po zakończonej sesji treningowej najważniejszą rzeczą, jakiej potrzebuje organizm jest odpowiednia podaż aminokwasów celem naprawy uszkodzeń mięśni powstałych podczas treningu. Bez zapewnienia odpowiedniej ilości białka trening będzie nie tylko bezwartościowy, ale przyczyni się jedynie do wyniszczenia organizmu, czego na pewno wszyscy chcielibyśmy uniknąć.

Podsumowując:

0.8-1.0 g/kg masy ciała 50/50 mieszanki dekstrozy i maltodekstryny
0.4-0.6 g/kg hydrolizatu białka serwatkowego albo mieszanka z izolatem.
3-5 g BCAA
3-5 g glutaminy
3-5 g monohydratu kreatyny/stack kreatynowy

Przykładowe suplementy okołotreningowe:
Ostatnimi czasy popularność zyskały produkty łączące wszystkie z powyższych substancji. Przedtreningowo można spróbować z:
Muscle-pharm Assault-raspberry-lemonade-736g
lub
Betancourt-nutrition D-stunner-blue-raspberry-2604g
lub
Olimp-supplements Amok-60-caps

W trakcie treningu:
Muscle-warfare Nuke-fruit-punch-379g
Olimp-supplements Carbonox-lemon-4000g

Po treningu:
Olimp-supplements Creapure-monohydrate-500g
Olimp-supplements BCAA-xplode-powder-orange-500g
Olimp-supplements Carbonox-lemon-4000g
Olimp-supplements Resurrector-forest-punch-1200g


Propozycji można dać dużo więcej. Wszystko zależy od osobistych preferencji. W większości dawki poszczególnych substancji nie są podane. Wymienione są w formie matrixu/blendu, gdzie dokładnie nie wiemy ile jest substancji aktywnej, która nas interesuje. Zabieg ten jest wprowadzany, aby konkurencyjne firmy nie kradły składu produktu swego oponenta rynkowego.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
www.paker.co.uk